Az E.ON HUNGÁRIA ZRT. 500 000 ft pályázati támogatást adott Az értelmi fogyatékos gyermekek oktatásáért, neveléséért Alapítvány számára. 
A terápiás foglalkozásokra kapott összeget három féle foglalkozás megtartására fordította az alapítvány.


DSZIT (dinamikus szenzoros integrációs terápia) terápiás foglalkozások a súlyosan sérült gyermekek számára

A foglalkozásokon négy, ill. öt gyermek vett részt a Szentendrén, a Bükkös Békában.
A szenzoros foglalkozásokon idegrendszerüket saját aktív részvételükkel fejlesztették (az ő esetükben segítséggel), olyan egyéni úton, melyet maguk választhattak meg. A változatos, játékos tevékenységekre szívesen mentek a gyerekek, alig várták, hogy ott legyenek. A beérkező motoros ingerekre kézenfekvő megoldásokat jelentettek a színes, és speciálisan kialakított eszközök. A szenzoros integrációs zavar terápiájával a tapintás, egyensúlyérzék ingerlésével magasabb integrációs szintre juthattak el. A javulás hónapok kitartó munkája következtében látható, most elkezdődött egy folyamat, mely mindenki örömére utat mutatott a foglalkozások folytatására.

Alapozó terápiás foglalkozások, kombinálva szenzoros és a gyermekhez igazodó terápiákkal

A foglalkozásokon kettő ill. három gyerek vett részt Pomázon az Apró Lépések Fejlesztőházban. A szenzoros terápiára épülő fejlesztések egyéni sikereket hoztak. Az egyik nem beszélő autizmussal diagnosztizált gyermek esetében beindult a beszéd. Mindez érdekes módon, mivel a gyermek nagyon szereti a zenét, ezért a terapeuta a feladatokat énekelve adta meg, melyre a gyerek énekelve válaszolt. Ezt követően lassan, de megszólalt, és a mutogatáson kívül, már jól érthetően szavakkal is kifejezte magát. A másik szintén autista gyerek esetében is a fejlődés látványosan beindult, együttműködése sokat javult, egyéni feladatmegoldásaiban önállóbb lett.

Terápiás úszás a Kossuth Lajos SE közreműködésével 

Az úszás olyan foglalkozás, melynek terápiás hatása van. Különösen olyan ADHD-s gyerekeknél, akik képtelenek a kitartó figyelemre, melyet a külvilág számára gyakran érthetetlen túlmozgással kompenzálnak. A mozgás összerendezettségén kívül számtalan olyan összetett, figyelmet igénylő feladatot kíván, melynek kivitelezése során fejlődik az idegrendszer.
Az úszást Leányfalun a strandon kezdtük el, hiszen jó idő volt, a későbbiekben pedig Szentendrén a V8 uszodában folytattuk a foglalkozásokat. A gyerekek létszáma 6, illetve 7 fő volt. A Kossuth SE által levezényelt foglalkozásokat alig várták a gyerekek. Nagyon megszerették Tóth István testnevelő tanárt, aki következetesen, a gyerekek igényeit és problémáit maximálisan szem előtt tartva foglalkozott velük. Egyénre szabottan magyarázta el az úszás technikáját, valamint kiváló pedagógusként pozitív magatartási mintákat közvetített.

KÖSZÖNJÜK AZ TÁMOGATÁSÁT

 

DSZIT terápia                                       Alapozó terápia                               Terápiás úszás